2022. január 22. szombat
HKSzCsPSzV
         

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31



Támogatónk:



EMMI logo
  • NEMZ-KUL-16-0372
    15. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-16-0373
    Testvériskolai találkozó
  • NEMZ-KUL-EPER-17-0583
    16. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-EPER-17-0584
    Testvériskolai találkozó Kupljenovóban
  • NEMZ-KUL-18-0138
    Testvériskolai találkozó
  • NEMZ-KUL-18-0140
    17. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-TAB-18-0094
    Nemzetiségi nyelvi tábor Lorettóban
  • NEMZ-KUL-19-0080
    18. Grajam Regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-19-0081
    Testvériskolai találkozó Kupljenovóban


Ökoiskola

Magyar Miniszterelnökség

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Activity német nyelven

2012. október 10. 20:47:09  nyomtatási kép

Felsőcsatár - A  Nyelvek Európai Napja alkalmából Rohoncra látogattak a felsőcsatári diákok. A testvériskolai kapcsolat a hasonló nyelvtanítási módszerekre épül.

 

2012. október. 09. kedd | Szerző: Merklin Tímea  / Vas Népe

Az évek óta jól működő testvérkapcsolat keretében az idei évben a Nyelvek Európai Napján találkoztak első alkalommal a hetedik évfolyamos diákok.

A két intézmény hasonló nyelvtanítási specialitása okán hozza össze minden évben egy-egy évfolyamon tanulóit. Míg a felsőcsatári iskolában a horvátot és a németet tanulják a gyerekek nemzetiségi nyelvként, addig az ausztriai intézményben a horvát mellett magyarul tanulnak a diákok. Emellett mindkét iskola diákjai az angol nyelvet is elsajátíthatják, tehát bőven van közös kapcsolódási lehetőség a nyelvek tárházában.

Az idei évben az együttműködés fő profilja az európai munkavállalóvá nevelés, a foglalkozások megismerése, az európai pályaválasztási lehetőségek feltárása, a munkalehetőségek többnyelvű megismerése a cél, egy valóban európai szellemiségű generáció nevelésével

A találkozás során háromnyelvű csoportokban dolgoztak együtt a diákok. A különböző helyszíneken zajló tanórákon német nyelven activity keretében kellett kitalálniuk foglalkozásokat, majd három nyelven megtanulni azok nevét. Ezután horvátul mondták el ki milyen nyelven beszél, mit tanul, majd közösen magyar nyelven hallgattak, majd tanultak meg egy megzenésített József Attila verset.

A háromnyelvű tanórák rendkívül hasznosak a diákok számára, mert bátortalanul szólal meg, a játékosan kialakított helyzetekben feloldódik. A nyelvtanulási program novemberben egy magyarországi gyárlátogatással folytatódik.