2024. június 19. szerda
HKSzCsPSzV
         

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30




Támogatónk:



EMMI logo
  • NEMZ-KUL-16-0372
    15. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-16-0373
    Testvériskolai találkozó
  • NEMZ-KUL-EPER-17-0583
    16. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-EPER-17-0584
    Testvériskolai találkozó Kupljenovóban
  • NEMZ-KUL-18-0138
    Testvériskolai találkozó
  • NEMZ-KUL-18-0140
    17. Grajam regionális dalfesztivál
  • NEMZ-TAB-18-0094
    Nemzetiségi nyelvi tábor Lorettóban
  • NEMZ-KUL-19-0080
    18. Grajam Regionális dalfesztivál
  • NEMZ-KUL-19-0081
    Testvériskolai találkozó Kupljenovóban


Ökoiskola

Magyar Miniszterelnökség

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.

Iskolai nemzetiségi nap

  nyomtatási kép

Felsőcsatár - Nemzetiségi napot tartottak december 9-én, pénteken a felsőcsatári Nemzetiségi Nyelvet Oktató Általános Iskolában, ahol horvát és német gyerekek tanulnak.

2011. december 13. kedd | Szerző: Merklin Tímea | Vas Népe

 

Az intézmény fontos feladatnak tekinti, hogy a mindennapi népismereti és hagyományőrző tevékenységen túl diákjaikban elmélyítsék azt a tudatot: őrizniük kell őseik hagyományait, hogy azok fennmaradjanak a jövő generációi számára is. Sallérné Polyák Anna, az iskolai nyelvi munkaközösség vezetője a kultúra hagyományozásáról beszélt, és azt mondta a gyerekeknek: mindig beszéljék azt a nyelvet, amely országban tartózkodnak, de mindig ragaszkodjanak gyökereikhez, az anyanyelvükhöz, kultúrájukhoz is.

A nemzetiségi napon a diákok horvát és német nyelvű helyi népdalokat tanultak, gyakorolták a két nemzetiséghez kötődő táncok lépéseit, valamint hallás után egészítettek ki kétnyelvű karácsonyi énekeket. Voltak népviselet-bemutatón, s játékos formában ismerhették meg a helyi települések nemzetiségi csoportjait.

Kvíz formájában számoltak be a településükről ismert tradíciókról, jellegzetes építményekről. A nap az iskola öko-szemléletmódjába is illeszkedett, hiszen a "fenntarthatóság" alappillére, hogy nemcsak a környezet ismerete fontos, hanem, hogy azt az ott élők magukénak is érezzék.